Veelgestelde vragen Huttenbouw

Hieronder vind je de veelgestelde vragen over WOOOD Huttenbouw.

Voor wie is WOOOD Huttenbouw?
De huttenbouw is voor alle kinderen van groep 3 tot en met groep 8 die woonachtig en/of schoolgaand zijn in de Bangert en Oosterpolder.

Waarom moet ik mij verplicht opgeven als hulpouder?
Er lopen straks 240 kinderen over ons terrein waar wij verantwoordelijk voor zijn. Deze kinderen hebben hulp nodig met timmeren, willen eten en drinken, knutselen en doen allerlei sport- en spelactiviteiten. Met uw hulp kunnen de kinderen op een veilige en verantwoordelijke manier aan de slag.

Hoeveel kost de inschrijving voor de huttenbouw?
De inschrijving voor de huttenbouw bedraagt € 25,- per deelnemer.

Voorgaande jaren kon je meer kinderen als maatje opgeven. Waarom nu niet  meer?
Wij hebben er dit jaar als bestuur voor gekozen om met duo’s te werken. De reden dat wij hiervoor hebben gekozen is omdat vooral het indelen van de hutten heel erg veel tijd vergt en wij hopen het op deze manier simpeler te maken.
Natuurlijk houden we rekening met leeftijd, school, klas en dergelijke maar op deze manier zijn wij wat flexibeler. Onze ervaring leert dat kinderen het ook heel erg leuk vinden om nieuwe kinderen uit de wijk te leren kennen. Natuurlijk is er meer dan genoeg tijd om ook met eigen vriendjes en vriendinnetjes te spelen.

Wat geef ik mijn kinderen mee?
Geef de volgende spullen aan je kinderen mee:
– droge kleding
– broodtrommeltje en drinken voor de lunch (tussendoortjes en drinken worden verzorgd)
– hamer
– stevige schoenen
– zonnebrand

Wat als ik naast hulpouder ook extra als vrijwilliger aan de gang wil?
Dat kan. Geef een extra aantal dagen op bij de inschrijving, spreek ons gerust aan of geef je op via het contactformulier op deze site.