Stichting B&O kijkt terug op 2019

Wij wensen eerst iedereen namens onze stichting een goed nieuw jaar!!

Nieuwjaarsborrel
Onze nieuwjaarsborrel, die al een geruime tijd vast op de agenda staat.
Deze was dit jaar in een andere vorm aangeboden. Niet in de middag, maar door geschoven naar
de avond, met de gezellige lokale “lieverliveband”. Dit werd een oer gezellige avond, met
dit jaar voor het eerst onze VIP gasten aan de VIP tafels.
Zij hadden op de gezellige Dorpsveilingavond te Zwaag op een van onze kavels
geboden. Dus hadden we 2 gelukkige koppels aan onze VIP tafels. Zij werden voorzien van alle benodigde hapjes en drankjes en gingen vrolijk en tevreden naar huis. Hopelijk zien we ze volgend jaar weer terug.

Carnavals workshop, Foam bewerken
Dit jaar de eerste Carnavals workshop in de Kreek. Als er Striphelden in de wijk wonen,
kunnen we er niet omheen! Hun Foam workshop was een groot succes, met de carnaval waren velen hoeden terug te zien in de kinderoptocht en op het feest. Na goedkeuring van de Prins van carnavalsvereniging “ Het Masker” te Zwaag, is het voor herhaling vatbaar!

Vossenjacht
De Vossenjacht, even twijfel over datum ivm de schoolvakantie, maar ging toch op 2e paasdag van start. Dit jaar in fase 2, met ook veel nieuwe vossen!
De kinderen hebben weer goed een best gedaan en gingen met volle kaart en een leuk
presentje naar huis.

Muziekspektakel op het plein
Het Muziekspektakel op het plein, dit jaar voor het eerst in ons winkelcentrum.
Met hulp van de winkeliers en firma Kuin B.V. voor het stroom, beloofde het een mooie dag te worden. Het is altijd hopen op mooi weer, dat heb je nodig met alle apparatuur en voor een vol terras. Helaas waren de weergoden te goed voor ons en was het een snikhete dag.
Maar de vrijwilligers deden hun best en de Artiesten zongen weer geweldig!
Het publiek een beetje verstopt in de schaduw stroken en op de balkonnetjes zorgde voor het applaus.
En deze dag waren er ook weer VIP’s van de Dorpsveiling Zwaag, zij genoten onder onze pas aangeschafte tenten via de Dorpsveiling Zwaag, van wat deze dag hun bracht.
Koude drank, gebak van Otten, vis van Hoogland, snacks van van Ree en vanuit een goed gevulde tas door o.a. Deen en het Kruidvat. De popcorn,koffie en limonade werden aangeboden door de winkeliersvereniging. Deze dag werd afgesloten door een optreden van Michael Nobbe van de Brillenwinkel Nobbe.

Lichtjesavond
De Lichtjesavond startte dit jaar vanaf het winkelcentrum en liep door fase 3.
Heel veel huizen en tuinen waren verlicht, wat is deze wijk toch mooi ingericht voor onze
lichtjesavond. De optredens waren weer goed. Veel mensen op straat een gezellige boel!
Totdat de regen er op het eind een een definitief einde aan maakte, gelukkig hadden we knappe tenten om onder te schuilen.
Vrijwilligers en buren, geweldig gedaan!

Huttenbouw
De Huttenbouw had dit jaar het Thema “ De gouden eeuw”.
Er waren ook veel boten tussen de hutten en een heuse “Rembrandt”.
Voor het eerst op grasstrook naast de WF weg. Een “gouden plek” voor iedereen.
Vooral omdat we de stroom en het water via het Waterschap konden gebruiken.
Vele activiteiten en de keuken waren in onze nieuwe stormvaste tenten verspreid over het terrein. Het was weer een week buffelen met de kinderen, maar iedereen kan er weer tevreden aan terug denken.

Tenten
In het najaar van 2018 hebben wij weer meegedaan met de Dorpsveiling Zwaag.
Onze grote wens was het aanschaffen van goede stevige tenten voor onze diverse activiteiten in onze wijk. Wij waren ook heel blij met het bedrag wat we hebben mogen ontvangen van deze veiling.
In het voorjaar van 2019 kwamen de tenten binnen. Ze gingen meteen in gebruik, voor het Muziekspektakel aan het plein stonden er 4 voor de schaduw die we nodig hadden.
Bij de Lichtjesavond stonden er een aantal van onze artiesten in de tent ivm de dreigende regen. Met de Huttenbouw kwam alles uit de opslag, Knutseltent, keukentent en de kantine tent. Wat met het mooie weer echt nodig was!
Onze vrijwilligers hebben van het hout wat toch aanwezig was voor de huttenbouw, knappe rolcontainers getimmerd, ze gingen netjes verpakt weer naar de opslag.
Zo zullen we er nog jaren plezier van hebben.
Dank aan de Dorpsveiling Zwaag
Wij bedanken de Dorpsveiling Zwaag voor de bijdragen, namens onze Stichting B&O.
Ook bedanken wij onze VIP gasten op onze nieuwjaarsborrel in de Kreek en bij het Muziekspektakel op het plein. Zij kochten bij ons deze kavels.
We doen dit jaar ook weer mee, wil je meer weten, meer info op hun site
http://www.dorpsveilingzwaag.nl/ of https://www.facebook.com/dorpsveilingzwaag/
Kijk hoe je zelf ook een kavel kunt aanbieden of kom gezellig langs op de veilingavond!