Sponsorplan

Hartelijk welkom bij Stichting B&O!

Voor u ligt de brochure waarin Stichting B&O, het overkoepelende orgaan dat activiteiten binnen de Zwaagse wijk Bangert en Oosterpolder coördineert, stimuleert en begeleidt, uit de doeken doet wat we allemaal doen en hoe we daar samen met u extra lading aan kunnen geven.

Als voortrekker van evenementen als Lichtjesavond, Huttenbouw, Vossenjacht en de jaarlijkse nieuwjaarsreceptie in De Kreek is Stichting B&O op zoek naar partners om meer en uitgebreidere invulling te kunnen geven aan bestaande en nieuw te ontwikkelen activiteiten in onze wijk.

Waarom we dat belangrijk vinden? Omdat in de tien jaar dat de Bangert & Oosterpolder bestaat, is gebleken dat elk evenement de bewoners dichter tot elkaar brengt en dat betekent: meer verdraagzaamheid, samenhorigheid én sociale ontwikkeling van onze wijk in wording.

Op de bladzijden hierna vindt u alle informatie over de Stichting B&O en de mogelijkheden die we onze sponsors hebben te bieden én wat u ervoor terug krijgt.

Hartelijke groet,
Stichting B&O

De activiteiten van Stichting B&O in beeld

Stichting B&O organiseert meerdere activiteiten zoals de Huttenbouw voor de kinderen uit Bangert & Oosterpolder, de vossenjacht op eerste Paasdag, de Lichtjesavond, Burendag en de nieuwjaarsreceptie in accommodatie De Kreek.

HUTTENBOUW

Kinderen timmeren, knutselen en versieren dit jaar hun eigengebouwde hutten van 22 tot en met 25 augustus. Dit jaar wordt dit evenement wegens doorslaand succes in 2015, toen de jaarlijkse traditie van ‘oud Zwaag’ voor het eerst oversloeg naar onze wijk, geprolongeerd.

De maximale deelname is dit jaar verhoogd naar 250 kinderen! Als het aan de Stichting B&O ligt, stellen we in de komende jaren nog veel meer kinderen in de gelegenheid om mee te doen, maar dat kunnen we niet alleen. Als stichting hebben we geen reserves of eigendommen en zijn we naarstig op zoek naar manieren om budget te creëren en van de huttenbouw een jaarlijks terugkerend evenement voor álle kinderen uit Bangert & Oosterpolder te maken.

VOSSENJACHT

Twee buren bedachten een paar jaar geleden dat het leuk zou zijn om de kinderen van Bangert & Oosterpolder eieren te laten zoeken tijdens Pasen. Nooit konden zij bevroeden dat hun idee in korte tijd zou uitgroeien tot een enorme vossenjacht door de wijk waarbij geen kind met lege handen naar huis gaat. Omdat de deelnemersaantallen zó groot werden, heeft Stichting B&O samen met de initiators de handen ineen geslagen en is het evenement een ontmoetingsplek voor jong en oud geworden.

LICHTJESAVOND OP BURENDAG

Ook het initiatief voor de Lichtjesavond, die op de burendag zaterdag 24 september wordt gehouden, was een spontane actie van twee B&O’ers. Vorig jaar waren zelfs de sloten in het midden van de Strip voorzien van spectaculaire lichtfonteinen. Om dat te evenaren en te kunnen overtreffen, zoeken we sponsors die hierin willen bijdragen.

NIEUWJAARSRECEPTIE B&O

Wat ooit begon als initiatief van B&O-carnavalsgroep De Striphelden, die twee jaar op rij de eerste plek bij de loopgroepen wist te veroveren, heeft inmiddels Stichting B&O zich ontfermd over de nieuwjaarsreceptie in De Kreek.

Tijdens die middag, waarop springkussens, verlotingen, een kleurwedstrijd en een gezellige deun muziek in De Kreek is te horen, is een perfecte mix gevonden voor jong en oud. De volwassenen vermaken zich in de bar, terwijl de kinderen zich onder begeleiding helemaal kunnen uitleven.

Samen actief in B&O!

Om samen actief te kunnen zijn en blijven in Bangert & Oosterpolder is de Stichting B&O op zoek naar sponsors, die zichzelf tijdens onze goed bezochte evenementen uitstekend op een positieve manier onder de aandacht kunnen brengen.

We hebben verschillende pakketten, zodat bedrijven van groot tot klein de mogelijkheid hebben om hun steentje bij te dragen. In een persoonlijk gesprek kunt u uw wensen kenbaar maken en zullen wij het door u gekozen sponsorpakket zo veel mogelijk op maat maken.

Hieronder vindt u een opsomming van de pakketten die Stichting B&O heeft samengesteld. Daarbij willen we opmerken dat de opties die in de verschillende vormen worden genoemd optioneel zijn en geen verplichtend karakter hebben. Kortom, u bepaalt zelf wat u wel en niet wilt.

Mocht u meer informatie willen, neem dan gerust contact op met:

•  Michiel Bomhoff   –   michiel.bomhoff@stichtingbno.nl
  • Rob Tol   –   rob.tol@stichtingbno.nl