Team Keuken

Wij zijn Inge Bomhoff en Monique Reus. Inge is sinds de start van de Huttenbouw betrokken bij de organisatie van dit mooie evenement in onze wijk. Monique woont sinds 7 jaar in de wijk en is na eerst gewoon vrijwilliger te zijn geweest, sinds 6 jaar ook lid van het bestuur geworden. Wij vormen vanaf dit jaar samen Team Keuken. >> benieuwd naar waar wij ons mee bezig houden voor dit evenement? Lees ons verhaal op de website<<<

Inge heeft deze rol een aantal jaar geleden al op zich genomen, Monique heeft door de loop van de jaren al meegeholpen in verschillende rollen in de voorbereiding van de Huttenbouw.

Omdat de voorbereiding voor een evenement waar 240 kinderen komen en circa 70 vrijwilligers per dag rondlopen best wat inspanning vraagt, is dit jaar Team Keuken qua bezetting uitgebreid. We zijn ook blij met de hulp van twee van onze leden van het jeugdbestuur.

Om jullie een kijkje in onze keuken te geven, hierbij wat feitjes:

Vorig jaar hebben wij 700 bolletjes en 300 krentenbollen gesmeerd en belegd met ongeveer 6 kilo kaas en 10 kilo vleeswaren. Is er 1.350 liter limonade getapt, 400 stuks fruit zijn geschild, 64 kilo aardbeien is ontdaan van hun kroontjes en hebben we 55 pakken (choco)melk uitgedeeld aan de vrijwilligers.

Enkele maanden voor de start van het evenement starten wij met het aanvragen van materiaal dat wij nodig hebben om alles in de keuken soepel te laten verlopen, denk aan bijvoorbeeld een aanrecht met spoelbak, het huren van een koelkast. Maar ook het afstemmen met onze vaste sponsor Vlasman over wat wij dit jaar graag van hen willen gebruiken hoort bij deze voorbereiding.

Maar ook het inventariseren van wie van de bestuursleden mee wil eten ’s avonds op het terrein, vele van ons lopen hier vanaf de eerste dag van de opbouw tot en met de laatste dag van de afbouw. Dan is het wel fijn als je aan kan schuiven bij een buffet.

Omdat wij niet zonder onze sponsoren kunnen, organiseren wij ieder jaar voor hen een barbecue. Ook deze inventarisatie wordt gedaan door Team Keuken.

De voorbereiding loopt na zoveel jaar ervaring best soepel, ook omdat wij ieder jaar ons gezamenlijke draaiboek steeds beter weten te vullen met informatie! We kijken uit naar de stralende koppies van “onze” kinderen, maar ook naar de enthousiasme inzet van onze helpende ouders. Zonder hen kunnen wij dit evenement niet zo neerzetten als hoe het de afgelopen jaren fantastisch geregeld is!

En als we in september het evenement hebben geëvalueerd en verbeterpunten meenemen naar het volgende jaar? Dan kijken wij uit naar Lichtjesavond en andere evenementen die vanuit de Stichting Bangert & Oosterpolder in onze mooie wijk worden georganiseerd. Daar waar het kan springen wij bij als vrijwilliger, samen dragen wij op deze manier bij aan het woongenot in de Bangert & Oosterpolder.