Jelle Harry Zuidstra

Ik ben Jelle Harry Zuidstra, al vanaf het begin (2015) dat we de Huttenbouw organiseren ben ik betrokken bij de organisatie van dit evenement. Samen met een aantal medebestuursleden ben ik verantwoordelijk voor de terreininrichting. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als werkvoorbereider bij Dura Vermeer Infra BV in Almere.  Samen met mijn vrouw Jolanda en onze kinderen Jelmer, Jildert en Jornt wonen wij al 14 jaar op de Inlaagdijk. Naast mijn werk en de organisatie van de Huttenbouw ben ik voorzitter van de diaconie van de Protestantse Gemeente Hoorn, Zwaag, Blokker en lid van het dagelijks bestuur van de kerk. Ook vind ik het leuk om te helpen bij de Vossejacht en Lichtjesavond in de wijk. En als er dan nog tijd over is ben ik ook nog wel eens actief bij de Watersport Vereniging Hoorn. Zeilen is een grote hobby van mij. Voor het soepel laten verlopen van het huttenbouwfestijn neem ik een hele week vrij.

Al vroeg in het jaar komen we al bij elkaar om een tekening te maken met een terreininrichting. Deze hebben we nodig om een evenementenvergunning aan te vragen. Tevens gaan we al offertes aanvragen voor bijvoorbeeld het huren van een heftruck, bouwhekken, stroomvoorziening en toiletvoorziening. Ook gaan we bedrijven benaderen om pallets voor ons te sparen. We willen graag dat voordat de zomervakantie begint alles rond is zodat wij ook eerst op vakantie kunnen.

Na onze vakanties beginnen we op de vrijdag voor de huttenbouwweek met het aan laten voeren van het materieel en halen wij bij diverse bedrijven de pallets op. Tevens zorgen we ervoor dat als de vrijwilligers op zaterdagmorgen komen helpen we al zoveel materiaal op het locatie hebben dat we direct aan de slag kunnen met het opbouwen van het huttenbouwterrein. Samen met mijn medebestuursleden zorgen we ervoor dat het huttenbouwterrein maandagmorgen klaar is om hutten te gaan bouwen en leuke spelletjes te gaan doen.

De hele week ben ik actief op het huttenbouwterrein. Alleen ’s nachts lig ik in mijn eigen bed om te slapen, waar andere vrijwilligers ’s nachts het terrein bewaken. We stoppen pas als alles weer opgeruimd en afgevoerd is.