Chantal Lindhout

Ik Ben Chantal Lindhout en draai sinds 2016 mee in het bestuur van de Huttenbouw. 

Onze kinderen kijken altijd enorm uit naar deze week . De oudste doet dit jaar voor het eerst als begeleiding mee ,de jongste timmert nog lekker zelf. 

Mijn rol binnen de organisatie is een veelzijdige. In de voorbereiding hou ik mij voornamelijk bezig met de indeling van de hutten en de helpende handjes. Dat is best een tijdrovend klusje kan ik je vertellen. Dit jaar heeft Johan Feld iets gemaakt waardoor het allemaal iets makkelijker ging. Dat was super fijn. 

Ik begin bij onze belangrijkste klanten … de kinderen. Bij de hut-indeling kijk ik als eerste naar de ingevulde matchende maatjes. Die komen in ieder geval bij elkaar. Daarna probeer ik zoveel mogelijk aan ieders wensen te voldoen al is dat niet altijd mogelijk. Bij het indelen let ik vooral op leeftijd , klas en soms school. 

Als de kids een plekje hebben zijn de helpende handjes aan de beurt. Dat is de grootste puzzel.

Tijdens de huttenbouw  zelf zijn er  iedere dag   buiten het bestuur en jeugd bestuur zo’n 43 mensen nodig om de boel goed te laten verlopen. Deze mensen verdelen we over de groepen terrein, keuken, knutselen en sport & spel. Naast deze mensen hebben we in de op en afbouw weekeinden ook hulp nodig dus dat komt er dan nog bij. 

Als de indelingen verstuurd zijn door onze technische mannen begint de stroom mail opgang te komen. Die komt ook bij mij binnen. Het zijn vooral vragen en wisselverzoeken. Met name de wisselverzoeken nemen heel veel tijd in beslag. Ik kan niet zomaar iemand van dag wisselen want dan heb ik er ergens te veel en ergens te kort. Daarom is het belangrijk dat je data opgeeft dat je ook daadwerkelijk beschikbaar bent. 

Tijdens de huttenbouw zelf ontvang ik de helpende handjes en hoor je van mij op welke plek je verwacht wordt. Als iedereen binnen is en we hebben de dag opening gehad ga ik lijsten ophalen. Zo weten we precies welke kinderen er op het terrein zijn. Verder ben ik vooral vliegende keep en loop heel wat rondjes over het terrein. Daar check ik regelmatig bij de helpende handjes of alles oké is , beantwoord vragen en ben ook af en toe schakel tussen de  verschillende werkgroepen. Mocht een kindje bij de EHBO zitten en er moet naar huis gebeld worden. Grote kans dat ik dat doe. Verder probeer ik foto’s en filmpjes te maken en die te delen op sociale media zodat de papa’s en mama’s ook een beetje mee kunnen genieten. 

Het zijn altijd hele drukke intensieve dagen maar als ik dan over het terrein loop en al die blije koppies zie dan weet ik weer waarom ik het doe.